9001430012 |
Això no va de llibres. Ficció digital infantil i juvenil a la biblioteca de centre i a l'aula |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2021 - 15/7/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
110
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Mentre que el 78% de la població en edat d'escolarització obligatòria consumeix regularment formes digitals de ficció, aquest camp de la cultura contemporània és un espai desconegut per les institucions educatives i per a la majoria dels docents. Per aquest motiu, proposem aquest curs perquè el professorat vegi les possibilitats comunicatives que aquesta mena d'obres presenta a l'hora d'oferir educació literària a l'alumnat. A partir d'això, busquem que les persones inscrites adquireixin tot un seguit d'eines crítiques amb les quals poden valorar críticament les obres, seleccionar-les segons els seus contextos educatius i també començar a pensar maneres d'introduir-les a l'aula i a les biblioteques del centres.
|
| |
Objectius |
Entendre els elements que defineixen i caracteritzen la ficció digital infantil i juvenil.
Comprendre els espais de circulació de les noves formes digitals per poder accedir-hi de manera autònoma.
Comprendre les relacions de la ficció digital amb la resta d'esferes culturals amb les quals es relaciona artísticament.
Desenvolupar mecanismes de discussió, valoració i interpretació respecte a la ficció digital infantil i juvenil
|
| |
Continguts |
Si això no va de llibres, de què va? Les propietats que defineixen la ficció digital infantil i juvenil.
El nou circuit digital. On i com es troben les obres de qualitat?
Tot hi té sentit: la importància dels objectes virtuals en les obres digitals.
Mil maneres de parlar. L'ecosistema multimèdia en la ficció digital: llenguatge escrit, oral, so, imatge, animació...
Trencar la línia? Què passa quan els textos deixen d'estar ordenats?
Jugar importa? La interactivitat com a forma de comunicar.
Com juga qui juga? La recepció de la ficció digital.
|
| |
Avaluació |
L'avaluació es farà de manera qualitativa mitjançant un informe final que doni compte de l'avenç comunitari del grup a través d'un formulari que reculli respostes concretes, també de tipus descriptiu, sobre les percepcions individuals de cada assistent.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|